07.09.2020

Nákupné centrum Novum Prešov otvára čoskoro

Výstavba nákupného a zábavného centra, ktoré do regiónu prináša viac ako 500 nových pracovných miest je vo finále. Investor a developer GEMO Holding oznámil, že ho otvorí už 8. októbra. Prezradil aj názov, ktorý možno Prešovčanov prekvapí.

Originálny názov pre Prešovčanov

V prípravnej fáze bol názov vznikajúceho centra komunikovaný ako Forum Prešov. „Nakoľko je už centier s týmto názvom a podobným konceptom v Európe viac a zároveň vieme, že Prešovčania oceňujú originálnosť, chceli sme im priniesť unikátny názov, aby sa ich centrum odlišovalo od ostatných. Prešovské nákupné centrum ponesie názov Novum.“ uviedol zástupca spoločnosti Gemo Holding, Ing. Libor Tandler.  

Moderné s dôrazom na tradície

„Novum“ je slovo pochádzajúce z latinčiny, ktoré v preklade znamená „nové“. „Spojením latinského jazyka, ktorý sa v regióne historicky používal a významom slova „nové“ chceme vyjadriť odhodlanie spájať tradície spojené s týmto miestom s ponukou noviniek a moderných služieb. Práve pre toto posolstvo, ktoré v sebe názov Novum nesie, sme upustili od pôvodne zamýšľaného názvu“ vysvetlil zástupca  spoločnosti  Gemo Holding , Ing. Libor Tandler.

Novum stojí v samotnom strede mesta na križovatke ulíc Hlavná - biskupa Gojdiča – Štefánikova - Okružná na mieste, ktoré už oddávna slúžilo obchodovaniu a stretávaniu sa. Preto má aj Novum ambíciu stať sa novým srdcom Šariša, ktoré nielenže ponúkne obyvateľom z celého regiónu kvalitné nákupy či  priestor na plnohodnotné trávenie voľného času s rodinou, ale súčasne výraznou mierou dotvorí urbanistickú štruktúru mesta a vnesie do centra ďalší impulz života.

K tomu, aby toto staronové srdce patrične silne tĺklo mu určite pomôže napríklad najnovší koncept supermarketu Lidl, moderné multikino Cinemax s ôsmimi kinosálami, najväčší detský kútik v Prešove s výmerou takmer 1000 m2 , veľkorysý Food-court s kapacitou 400 miest doplnený o 2  reštaurácie, množstvo kaviarní vrátane externých terás, reštaurácia McDonald's či Pilsner Urquell pub, moderné FitUp fitness, ambulancie praktických lekárov a ďalšie služby. Úplnou samozrejmosťou pre takýto koncept mestského centra sú  obchody známych značiek ako H&M, New Yorker, Sinsay, Medicine, Orsay,  Douglas, A3 Sport, Humanic, CCC, Martinus, Datart,  Intersport, dm drogerie markt, Pepco, Kvety Victor a mnoho ďalších.

Pre niektoré značky ako Bershka, Mango, Woman Secret či Springfield to bude premiéra, keďže nie sú všade samozrejmosťou. Novum bude rovnako znamenať prvé zastúpenie na východnom Slovensku pre  Starbucks či Mango, ktoré v centre otvorí svoju jedinú prevádzku v regióne.

Na ploche 33 000 m2  Novum poskytne Prešovčanom komfortné nákupy a širokú škálu služieb priamo v centre mesta. K pohodliu zákazníkov rovnako ako blízkosť hromadnej dopravy prispeje aj 500 parkovacích miest v podzemnej garáži.  

Vedľa moderného nákupného centra sa tiež v budúcnosti plánuje obnoviť trhovisko s priestorom pre tradičných regionálnych výrobcov.

„Počas celého procesu prenajímania priestorov bol kladený dôraz na voľbu komodít, ich kombináciu a umiestnenie osvedčených ako aj nových, pre Prešov úplne výnimočných značiek. Cieľom bolo ponúknuť zákazníkovi okrem vynikajúcej lokality aj jasnú voľbu pri rozhodovaní kam vyraziť“ hovorí Jan Kotrbáček, International Partner a vedúci CEE retail tímu v Cushman & Wakefiled, ktorý sa podieľa na sprostredkovaní prenájmu maloobchodných priestorov centra.

Zdieľajte článok

Mgr. Zuzana Gurová
Mgr. Zuzana Gurová
Head of Marketing, Slovakia

Zuzana má 10-ročné skúsenosti v marketingu a PR v oblasti realít. Je zodpovedná za marketingové, PR aktivity a rozvoj podnikania v Cushman & Wakefield na Slovensku.